Drijvend-Groen BV ontwerpt en produceert drijvende broedeilanden op maat, afgestemd op de behoeften van vogelsoorten zoals sterns, eenden en zwanen. Ze verrijken eilanden met oeverplanten voor ecologische waarde en zorgen voor stevige verankering, passend bij de locatie, van meren tot grachten. Met FSC®-gecertificeerd hardhout garanderen ze duurzame, verantwoord geproduceerde oplossingen. Dankzij hun expertise binnen de Havenhout Groep leveren ze altijd hoogwaardige en ecologisch waardevolle broedeilanden.
SEA Google Ads
De opdracht
Havenhout Zaanstad produceert sinds 1976 drijvende steigers voor jachthavens, watersportverenigingen, overheid en particulieren. Zij maken ook drijvende eilanden van Biomatrix Water. Dit zijn drijvende tuinen die de waterkwaliteit op natuurlijke wijze verbeteren. Door de groeiende vraag naar deze specifieke niche heeft Havenhout besloten om hiervoor een aparte BV op te richten: Drijvend-Groen BV. Zij bouwen naast drijvende eilanden van Biomatrix Water ook drijvende vogelbroedeilanden en drijvende tuinen voor woningen, bedrijven en woonboten. Aan ons werd gevraagd om voor deze BV de nieuwe website te bouwen en de betaalde Ads-campagnes in te richten.
Resultaten
- Gloednieuwe website gebouwd
- Succesvolle Ads-campagnes ingericht
- Hoge vindbaarheid vanwege specifieke niche
De nieuwe website
Na het claimen van de nieuwe domeinnaam zijn direct de hoofdpagina’s aangemaakt: Biomatrix Water, Drijvende tuinen, Vogelbroedeilanden en Advies & Ontwerp. De teksten en afbeeldingen voor deze pagina’s zijn door Havenhout zelf geleverd.
Wij hebben gebruik gemaakt van Elementor voor het bouwen van de website, dit is een WordPress plug-in die het erg gemakkelijk maakt om snel aanpassing te maken aan de site indien dit nodig is.
Het is van belang dat de afbeeldingen op de website goed gepositioneerd zijn en website-vriendelijk zijn, dit houdt in dat de resolutie niet te groot is. Hierdoor verbetert de algemene laadsnelheid. Dit zorgt voor een betere bezoekerservaring en tevens voor een betere beoordeling door de zoekmachine-algoritmes, wat de natuurlijke posities van de website verbeterd.
Inrichten google-tools
Voor de website van Drijvend-Groen BV gebruiken wij Google Search Console (GSC), Google Analytics 4 (GA4) en Google Ads.
In GSC kunnen we heel nauwkeurig en overzichtelijk informatie over indexaties, vertoningen en klikken aflezen van zowel de gehele site als de individuele pagina’s of zoekwoorden.
Google Analytics maakt het mogelijk voor ons om de activiteiten van een bezoeker op de website te tracken indien zij de cookies accepteren. Zo kunnen we door het instellen van specifieke tags zien hoeveel bezoekers op de links op de website klikken om te bellen, mailen of een contactformulier te sturen. Deze informatie kunnen we vervolgens gebruiken als feedback en om bij te houden hoe het met de website gaat.
In Google Ads maken we een account aan voor Drijvend-Groen BV, onder dit account is het mogelijk om meerdere campagnes in te richten, met elk hun eigen dagelijkse uitgavelimiet. Deze campagnes zijn weer onder te verdelen in verschillende advertentiegroepen die elk focussen op een specifiek zoekwoord en klantensegmenten.
Hoe nu verder?
Drijvend-Groen BV is blij met het geleverde eindresultaat. Door hun nieuwe website trekken zij meer klanten die op zoek zijn naar hun geleverde niche. Door deze erg specifieke niche, zullen de posities op de gerichte zoekwoorden snel verhogen. De Ads-campagnes zijn op dit moment nog in de leerfase, in deze fase checkt Google Ads hoe de zoekmachine algoritmes reageren op de advertenties, om te resulteren in de meest effectieve plaatsing. Als deze leerfase afgerond is, zullen de betaalde klikken en vertoningen snel binnenkomen.