Een banner advertentie is een type online reclame waarbij de grafische vormgeving centraal staat. Door middel van een klik op de banner kom je op de bijbehorende pagina van de reclame. Het valt te vergelijken met bijvoorbeeld een advertentie bestaande uit een afbeelding in de krant, maar dan online.
Wat is een banner advertentie?
Een banner advertentie is een brede afbeelding met een advertentie erop geplaatst. Wanneer de gebruiker op deze afbeelding klikt, dan wordt hij of zij doorgeleid naar de webpagina met meer informatie over de reclame.
Hieronder zie je een voorbeeld van een banner advertentie van bol.com. Het voorbeeld komt terug in ons blog ‘Wat is Google ads en hoe gebruik je het?‘
De voordelen
Met banner advertenties kun je jouw producten, diensten of bedrijf promoten wanneer mensen online zijn. De reclame kan getoond worden tijdens het browsen, e-mail checken, YouTube-video’s kijken of apps gebruiken. Hierboven valt te zien dat een advertentie van bol.com getoond wordt op de website van De Telegraaf. Met het Google Display Netwerk wordt door miljoenen websites 90% van alle internetgebruikers bereikt. Het is mogelijk om specifiek in te stellen waar de banners worden getoond. Banner advertenties worden vaak in meerdere maten gemaakt, zodat ze op verschillende schermen optimaal weergegeven kunnen worden. Behalve dat ze de meerderheid van de internetgebruikers kunnen bereiken, zijn ze dus ook te targeten en aan responsief voor alle soorten schermen.