Een deep link is een link waarmee je direct naar een andere bepaalde pagina op een website gaat. De route voor de bezoeker wordt hierdoor verkort. Een deep link kan naar een pagina op je eigen website zijn, maar ook naar een andere website zijn. Een deep link gaat dus niet naar de homepage, maar naar een dieper onderliggende pagina.
Wat zijn Deep Links
Deep links zijn dus verwijzingen (links) op een website met behulp van een hyperlink naar een specifieke pagina of afbeelding. Dit gebeurt in plaats van het verwijzen naar de homepage van een website. Je stuurt de bezoeker dus niet door naar de homepage, maar naar een dieper gelegen pagina welke relevanter is voor de bezoeker. Ook binnen Google Ads kun je gebruik maken van deep links. Wanneer je een advertentie maakt, link je naar een specifieke pagina in plaats van naar de homepage. Google geeft zelf ook uitleg over deep links in advertenties.
Waarom zijn Deep Links belangrijk?
Deep links bieden online marketeers en ontwikkelaars van websites, advertenties en apps een aantal belangrijke voordelen. Zo kunnen online marketeers helpen bij het optimaliseren van hun marketingcampagnes, het verhogen van het aantal conversies, het verbeteren van de betrokkenheid van bezoekers én het opbouwen van retentie. Het implementeren van deep links in e-mailcampagnes kan een tastbaar effect hebben op de bedrijfsresultaten.
Wanneer je linkt naar de homepage in plaats van een specifieke pagina, kan dit er voor zorgen dat de inhoud niet aansluit op de pagina of advertentie van waaruit je linkt. Wanneer wij bijvoorbeeld adverteren op ‘Google Ads uitbesteden’, dan willen we de bezoeker linken naar een pagina gaat die gaat over ‘Google Ads uitbesteden’. De homepage is té algemeen, waardoor de bezoeker de website snel zal verlaten.
Adverteer je op een specifiek product binnen je webshop? Link dan direct naar de productpagina.