Facebook is een social media platform met 3 biljoen maandelijkse gebruikers. Je kunt er delen wat je bezig houdt, nieuwe vrienden maken en contact houden met bekenden over heel de wereld. Zij kunnen de informatie bekijken die je op je persoonlijke pagina hebt gedeeld. Mensen kunnen niet ongevraagd vrienden met je worden. Je moet vriendschapsverzoeken van anderen bevestigen en als jij mensen uitnodigt, moeten zij jouw uitnodiging accepteren. Veel bedrijven gebruiken Facebook om meer naamsbekendheid te genereren door middel van Facebook Ads en het grote bereik hiervan.
De voordelen van Facebook Ads
Facebook Ads heeft vele voordelen:
1. Inzetbaar voor uiteenlopende doelstellingen
- Zoveel mogelijk mensen (binnen je gekozen doelgroep) bereiken;
- Merkbekendheid vergroten;
- Verkeer naar je website stimuleren;
- Betrokkenheid genereren (bijv. het aantal pagina likes verhogen of reacties op evenementen stimuleren);
- Conversies / verkopen stimuleren;
2. Verschillende typen Facebook Ads
Er zijn verschillende type van advertenties op Facebook, welke advertentie er wordt gekozen hangt af van de doelstellingen van je bedrijf. De verschillende soorten advertenties zijn:
- Afbeeldingen
- Video
- Carrousel
- Instant experience
- Collectie
3. Bereiken van specifieke doelgroepen
Je kunt specifiek op Facebook adverteren door middel van de volgende kenmerken:
- Leeftijd en geslacht
- Locatie en taal
- Opleidingsniveau
- Interesses en gedrag
4. Relatief goedkope advertenties
Adverteren via Facebook is relatief goedkoop, met een dagbudget van enkele euro’s. Ook bepaal je zelf op welke dag en welk tijdstip geadverteerd wordt. Met deze mogelijkheden baken je je bestedingen duidelijk af en voorkom je dat je meer spendeert dan dat de bedoeling is.