Een advertentie kan enorm veel bezoekers aantrekken. Als de beheerder van de website wil dat de bezoekers blijven, is een goede landingspagina erg belangrijk. Wat is een landingspagina nou eigenlijk en hoe creëer je zelf een goede landingspagina?
Wat is een landingspagina?
Een landingspagina is de pagina welke de bezoeker ziet nadat hij of zij op je website komt. Dit kan via een advertentie, maar ook via een organisch verkregen klik (onbetaald). Het doel van een landingspagina is om de aandacht te behouden en zelfs om de aandacht om te zetten in interesse.
Het belang van een goede landingspagina is om jouw product, merk- of naamsbekendheid te vergroten. Een goede landingspagina bevat tenminste:
- Aantrekkelijke opmaak
- Doorverwijzing naar een andere pagina of website
- Duidelijke call-to-action
Hoe creëer je een goede landingspagina?
Bij het creëren van een landingspagina is het vooraf handig om vast te stellen wat de gewenste doelen zijn van de landingspagina. Wat wil je bereiken? Is dat een doorverwijzing naar een andere pagina? Of wil je dat de bezoeker iets koopt? Om hierop in te spelen, is het belangrijk dat je bepaalt wie jouw doelgroep is.
Mensen zijn over het algemeen lui. Zorg er dan ook voor dat de bezoekers zo weinig mogelijk moeite hoeven te doen op jouw website. De eerste oogopslag van de bezoeker bepaalt vaak of de bezoeker blijft of weggaat. Om deze reden is het belangrijk om de landingspagina van een aantrekkelijke opmaak te voorzien. Denk hierbij ook aan foto’s en video’s. Zorg er tot slot voor dat de landingspagina een zogeheten ‘call to action’ bevat. Dit kan een knop zijn, zoals ‘bel nu’, ‘vraag een gratis offerte aan’ of ‘bestel direct’.