Conversie

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Conversie, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Een conversie is het moment waarop een bezoeker tot actie overgaat op een website, zoals een aankoop doen, informatie aanvragen of het downloaden van een brochure. Meestal wordt dit in percentages aangegeven, soms in absolute aantallen.

Conversie betekenis

Als bezoekers online een informatieaanvraag doen, een aankoop doen of een andere commerciĂ«le actie voltooien heet dat een conversie. Meestal spreekt men over een conversiepercentage, maar het is ook mogelijk om absolute aantallen te gebruiken. Vaak wordt er gekeken naar het bereik om het succes te bepalen van een marketingcampagne. De conversie is daarentegen veel interessanter om te gebruiken, omdat daarbij concreter wordt gekeken of de campagne een goede ROI heeft.

Conversie berekenen

Het berekenen van de conversiepercentage van je webshop kan je eenvoudig zelf doen. Deel het aantal conversies door het aantal bezoekers. Stel wel van tevoren wat voor jou een conversie is – dat kan van het klikken op de mailto button tot het afnemen van een service of product zijn. Bijvoorbeeld heeft je website in een maand 100 bezoekers en 10 mensen daarvan hebben een conversie gedaan, dan is je conversiepercentage 10%.