Homepage

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Homepage, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

De homepage is de beginpagina van een website. De homepage wordt gezien als één van de belangrijkste pagina’s van een website. Op de homepage moet in ieder geval direct duidelijk zijn wát een bedrijf te bieden heeft, voor wie ze werken en waarom zij de beste zijn.

Wat is een homepage?

Een goede homepage is overzichtelijk en maakt direct duidelijk wát een bedrijf doet en waarom de bezoekers op deze website moet zijn in plaats van de website van een concurrent.

Op de homepage moet hoe dan ook het menu staan. In het menu kunnen bezoekers verder navigeren naar andere pagina’s, zoals producten of diensten, een over ons pagina, een contactpagina of een blogpagina.

Daarnaast is het belangrijk dat de Unique Selling Points (USP’s) getoond worden. Waarom moet de bezoeker met jou contact opnemen en wat maakt jouw product of dienst beter dan die van neen concurrent? Vaak helpt het om klantbeoordelingen te tonen. Op deze manier wek je vertrouwen bij de potentiële klant.

Ook kan het verstandig zijn om links te plaatsen naar jouw social media kanalen. Een groot aantal volgers op social media zorgt eveneens voor vertrouwen. Je laat zien dat er écht een bedrijf staat. Tot slot helpt het om logo’s van bekende bedrijven te tonen waar je mee werkt. Denk bijvoorbeeld aan logo’s van betaalopties (PayPal, iDeal, Creditcard) of logo’s van organisaties en instanties waar je bedrijf bij aangesloten is.

Op de homepage kun je een aantal links toevoegen naar je belangrijkste pagina’s. Heb je een landingspagina gemaakt welke een hoop bezoekers moet trekken? Maak hier dan een link naar. Let wel op; des te meer links je op de homepage maakt, des te minder waarde iedere link heeft. Heb je één link op je homepage staan? Dan krijgt deze 100% van de waarde. Heb je er vier, dan krijgt iedere link 25% van de waarde. Tenminste, ongeveer. De link welke als eerste getoond wordt, krijgt vaak meer waarde mee.

Heb je al een menu en footer toegevoegd? Dan zitten hier ongetwijfeld ook links in. Zet dus niet té veel overige links op de homepage.