Social media
EEN HARDLOOPWEDSTRIJD VOOR IEDEREEN
Na 2 jaar afwezigheid werd het eindelijk weer georganiseerd, de Dam tot Damloop. Jesse heeft ‘m overigens één keer gelopen en weet uit ervaring dat het altijd een geslaagd evenement is. Ook na afloop :). De Dam tot Damloop bestaat uit meerdere onderdelen. Een loop voor topatleten, kinderen, bedrijven en particulieren.
Le Champion had de wens om meer bedrijven te laten deelnemen aan de zakelijke loop. Hiervoor is advertentiebudget vrijgemaakt. Aan SEO vrienden de taak om dit budget gericht in te zetten via LinkedIn. Advertentiebudget kan immers maar één keer ingezet worden.
Resultaten
- Gerichte LinkedIn campagne
- Meer dan 630.000 weergaven
- Migratie naar Google Analytics 4
- Inzicht in conversies
Klant review
“De samenwerking met SEO vrienden verliep vlekkeloos, er wordt vanuit alle kanten meegedacht met de klant. Afspraken worden altijd nagekomen en daarnaast denken zij ook mee in oplossingen. Waardoor je ook het gevoel hebt, dat je het voor afgestelde doel samen wilt en gaat halen.”
ZET JE BUDGET GERICHT IN
SEO vrienden zette het advertentiebudget tussen april en juli 2022 gericht in. Aangezien de inschrijving in april 2022 open ging, werd er in de eerste maanden meer budget in gezet. Na de eerst piek tot en met mei werd het budget iets teruggeschroefd, ook met oog op de zomervakanties.
Daarnaast willen veel deelnemers zich goed voorbereiden, 16 kilometer is immers niet niks! Vandaar de keuze om een groot gedeelte van het budget in te zetten in de eerste maanden en dit richting de zomervakantie terug te schroeven.
Vooraf werden duidelijke doelgroepen samengesteld, welke binnen LinkedIn eenvoudig getarget kunnen worden. Waar werkt de doelgroep, hoe oud is deze, waar wonen ze en waar werken ze? Al deze elementen werden meegenomen bij de bepaling van de doelgroep.
VOORBEREID OP DE TOEKOMST
Belangrijkste is dat inzichtelijk wordt wat de advertenties opleveren. Vandaar dat er gewerkt werd met een LinkedIn conversie pixel, met behulp van Google Tag Manager. Uiteindelijk wil je niet dat de conversies enkel zichtbaar worden in LinkedIn, maar ook in Google Analytics.
Google Analytics werd door Le Champion al gebruikt, al was dit de oude versie (Google Universal Analytics). Na afronding van het ‘LinkedIn project’ heeft SEO vrienden Google Analytics 4 voor alle websites van Le Champion ingericht.
Google Analytics 4 is de nieuwe versie van Google Analytics en is al in gebruik. Vanaf juli 2023 vervalt de oude versie van Google Analytics, waardoor ondernemers ‘verplicht’ worden om over te stappen naar Google Analytics 4.
Door op tijd Google Analytics 4 te implementeren, heb je voldoende tijd om de data te vergelijken met de data in Google Universal Analytics. Mocht blijken dat data niet overeenkomt, heb je voldoende tijd om bij te sturen, zodat je vanaf juli 2023 zorgeloos over kunt stappen naar Google Analytics 4!