Oliewinkel.nl

Oliewinkel.nl verkoopt hoge kwaliteit smeerolie van 77 lubricants , tegen een zeer scherpe prijs

De smeermiddelen worden in eigen fabriek in Dordrecht gemaakt. Basisolie wordt per zeeschip aangekocht en de toevoegingen (dezelfde als de bekende merken gebruiken) per tankauto. Andere smeeroliefabrieken kopen meestal de basisolie per tankauto in en de toevoegingen per vat. 77 lubricants heeft dus een enorm inkoopvoordeel ten opzichte van de concurrentie en in combinatie met een lage marge resulteert dit in een scherpe verkoopprijs.

 

SEA Google Ads

SEO Zoekmachine
optimalisatie

Relevante bezoekers

In februari 2021 is de webshop van Oliewinkel.nl gelanceerd. In november 2021 is de samenwerking met SEO vrienden gestart met een duidelijk doel. De omzet moet omhoog! De webshop was actief, zag er goed uit en functioneerde. Er was één probleem: er waren geen bezoekers.

Kortom, zorgen dat er relevante bezoekers naar de webshop komen, zodat de omzet omhoog schiet. SEO vrienden is aan de slag gegaan met het optimaliseren van de organische vindbaarheid (SEO) en betaalde advertenties via Google Ads (SEA).

Resultaten

Klant review

5/5

SEO vrienden verzorgt al een aantal jaar de online campagnes etc. voor onze webshop oliewinkel.nl
Zijn meedenkend, open communicatie en doen wat ze zeggen.

Dennis – Oliewinkel.nl

564% meer organische bezoekers via SEO

We zijn gestart met een zoekwoordenonderzoek op basis van de producten die Oliewinkel.nl aanbiedt. Vervolgens is er een 0-meting gecreëerd zodat we goed konden zien wat de posities waren tijdens de start van de werkzaamheden en waar de prioriteiten lagen.

Iedere maand optimaliseren we de website verder en zien we de posities stijgen. Het aantal ‘organische bezoekers’ is inmiddels gestegen van 352 in november 2021 naar 2.337 in maart 2024. Een stijging van 564%!

SEO resultaten Oliewinkel.nl

Google Shopping it is!

Er was al een Google Ads account, maar deze werd nog niet actief ingezet. In november 2021 zijn we direct gestart met Google Shopping. Oliewinkel.nl is namelijk een vrij eenvoudige webshop, waarbij je één of meerdere producten tegelijk bestelt. Geen bijzondere opties, gewoon snel online bestellen.

Google Shopping is de ideale oplossing voor zulke webshops. Je ziet als potentiële klant namelijk direct een afbeelding, de prijs, beoordelingen, levertijden en verzendkosten. Daardoor ligt het conversiepercentage vaak hoger dan bij zoekcampagnes en tekstadvertenties.

We zijn gestart met Standaard Shopping campagnes. Vervolgens overgestapt naar Smart Shopping campagnes, waarbij een betere ROAS behaald werd. Uiteindelijk zijn we overgestapt naar Performance Max, welke tot nu toe de beste resultaten laat zien.

EN NU? Nóg gerichter budgetten inzetten

Er staan iets meer dan 1.000 producten in Google Ads. Vaak zien we dat de 20/80 regel dan geldt. Een klein groepje producten zorgt voor de meeste omzet. Maar hoe zorg je ervoor dat het overgrote deel van de producten die nu vooral geld kosten, ook geld gaan opleveren?

Voor Oliewinkel.nl maken we gebruik van een zogenaamde Labelizer, welke labels aan de producten toekent gebaseerd op de prestaties van een product. Op die manier kunnen we gerichter de budgetten inzetten. Veel budget naar producten die veel opleveren en een kleiner budget naar inactieve producten. Op die manier zorgen we dat ook die producten winstgevend worden!