Het aantal gedane conversies worden bijgehouden met conversie tracking. Dit zijn bijvoorbeeld online aankopen en het versturen van contactformulieren. Zo krijg je inzicht in een campagne en kan er gezien worden of de campagne rendabel is.
Conversie tracking betekenis
Conversie tracking is het bijhouden van alle mogelijke conversies die een bezoeker op jouw website kan voltooien. Dit wordt vaak bijgehouden via Google Analytics, en is een belangrijk meetpunt voor het succes van Google Ads campagnes. Zo kun je aflezen welke van de advertentiegroepen het meest rendabel is en welke nog optimalisatie nodig hebben.
Waarom conversie tracking gebruiken?
Door gebruik te maken van conversie tracking kun je zien welke Ads, keywords en campagnes het meeste effect hebben op jouw bezoekers. Ook kun je op basis van deze statistieken baseren aan welke soort advertenties jij het beste kan gebruiken.
Hoe gebruik je conversie tracking?
Bedenk eerst doelen gebaseerd op die jij online wilt behalen. Selecteer een doelgroep, missie en andere factoren die cruciaal zijn voor het groeien van jouw bedrijf. Door middel van Google Analytics valt er te kiezen welke conversies jij wilt tracken.