Wat is een doorklik URL? Met een doorklik URL wordt aangegeven naar welke pagina een advertentie verwijst. Denk bijvoorbeeld aan advertenties binnen Google Ads. In de advertentie kun je bepalen op welke pagina een bezoeker komt wanneer hij of zij op de advertentie klikt. Relevantie is daarbij erg belangrijk.
Wat is een doorklik url
Een doorklik-URL is niets anders dan een URL waarop geklikt kan worden. Het leidt naar een locatie (pagina) waar de bezoeker naar wordt gestuurd wanneer deze op een bepaald onderdeel van bijvoorbeeld een advertentie klikt. Wanneer je online adverteert, wil je bezoekers naar een relevante pagina sturen, zodat deze overgaat tot een bepaalde actie. Je wil bijvoorbeeld dat de bezoeker contact opneemt of iets bestelt. Het is dus belangrijk dat de advertentie leidt naar een relevante pagina.
Waarom een specifieke doorklik url gebruiken?
Wanneer je online adverteert, dan wil je – zoals hiervoor aangegeven – dat bezoekers op een relevante pagina terecht komen. Bij SEO vrienden zien we vaak bedrijven welke online adverteren, maar alle advertenties naar de homepage leiden. De homepage is echter meestal niet de pagina waar bezoekers over kunnen gaan tot een bepaalde actie. Adverteer je voor een bepaald product? Stuur bezoekers dan door naar de desbetreffende product pagina in plaats van de homepage. Op deze manier is de kans groter dat de bezoeker overgaat tot het doen van een aankoop.
Zo kun je bezoekers doorsturen naar een specifieke landingspagina, een categoriepagina of direct naar de contactpagina.