Met het Google Display Netwerk kun je mensen bereiken met getargete display-advertenties terwijl ze op hun favoriete websites browsen, een YouTube-video aan een vriend laten zien of hun mobiele apparaten gebruiken.
Via het Display Netwerk kun je eerder in de koopcyclus de aandacht van gebruikers trekken. Je kunt advertenties weergeven aan mensen voordat ze zoeken naar jouw producten of diensten. Je kunt mensen ook herinneren aan de producten en services waarin ze geïnteresseerd zijn, bijvoorbeeld door middel van remarketing gericht op bezoekers die je website eerder hebben bezocht.
Verschillende targeting opties
- Vind nieuwe klanten of trek bestaande klanten aan met behulp van doelgroepen. In vergelijkbare doelgroepen en in-market-doelgroepen kun je gebruikers targeten die geïnteresseerd zijn in je producten of diensten. Op deze manier kun je nieuwe potentiële klanten vinden. Je kunt ook informatie (zoals remarketinglijsten) gebruiken om opnieuw in contact te komen met mensen die je website eerder hebben bezocht.
- Meer conversies door automatisering. Met automatische targeting kun je de ideale doelgroepen vinden op basis van bestaande doelgroepen en bestemmingspagina’s. Door automatisch targeting kan Google Ads na een bepaalde tijd begrijpen welke doelgroepen je de meeste voordelen opleveren. Met behulp van automatisch bieden wordt je bod automatisch aangepast. Google Display-campagnes kunnen deze automatische targeting en automatisch bieden het beste combineren om het conversieratio van Google Ads te optimaliseren.
Naast de verschillende targeting opties zijn er ook verschillende typen advertenties binnen het Google Display netwerk.
Soorten advertenties Google Display Netwerk
1. Beeldadvertenties
Heb je liever niet dat Google de advertentie optimaliseert, dan is het mogelijk om een beeldadvertentie aan te maken. Weer door simpelweg een afbeelding en tekst toe te voegen.
2. Engagement advertenties
Dit zijn video en beeld advertenties die weergeven worden op YouTube of in het Display netwerk.
3. Responsive display advertenties
Door simpelweg een advertentietekst en een afbeelding toe te voegen kun je al een responsive display-advertentie plaatsen. Google optimaliseert de advertentie verder om de prestaties te verbeteren.