Heb jij een webshop en wil je je online voorraad promoten, dan is Google Shopping de juiste optie. Via de Google Merchant Center kun je product gegevens toevoegen en met Google Ads hiervoor een campagne aanmaken. Zo worden de Shopping advertenties ook niet vertoont op zoekwoorden, maar op productkenmerken. Shopping advertenties tonen de zoekers de winkelnaam, de prijzen en foto’s van de producten.
Indien meerdere producten relevant zijn voor de zoekopdracht, worden deze ook allemaal getoond.
Dit levert niet alleen kwalitatieve leads op, maar ook een duidelijk inzicht van welke producten het beste presteren en de concurrentieverhoudingen.
Soorten Google Shopping advertenties
Shopping-productadvertenties worden gemaakt met de productgegevens in de Merchant Center. Shopping-productadvertentiekosten worden bepaald door middel van CPC. Hoe meer mensen klikken hoe meer er in rekening wordt gebracht.
Shopping-showcaseadvertenties maak je in Google Ads door vergelijkbare producten te groeperen. Hierbij betaal je per engagement. Je stelt het hoogste bedrag in dat je bereid bent om te betalen voor één engagement. Nog steeds worden de kosten pas in rekening gebracht als er iemand op de advertentie klikt.