Matching options bieden gebruikers van Google Ads de mogelijkheid om onderscheid te maken tussen de verschillende zoekwoorden en hun zoektype. Gebruikers kunnen met de verschillende matching options onderscheid maken tussen drie opties: broad match, exact match en phrase match.
Phrase match (woordgroepen)
Advertenties binnen Google Ads kunnen onderscheden worden op basis van zoektype. De zoektype bepaald hoe ‘makkelijk’ de gekozen zoektermen te vinden zijn. Phrase match, ook wel woordgroepen, geeft advertenties weer varianten van het gekozen woordgroep bevat. Met phrase match kan je duidelijkheid creëren tussen de betekenissen van de zoekwoorden binnen advertenties. Een voorbeeld hiervan is: het door jouw gekozen zoekwoord: SEO Wormer -> zoekopdracht: SEO uitbesteden Wormer.
Exact match (exacte zoekwoorden)
Het tweede zoektype heet exact match. Advertenties worden hierbij weergegeven als de zoekopdracht exact overeenkomt met het door de adverteerder gekozen zoekwoord. Ook sterke varianten van het zoekwoord worden hierbij ingevoegd. Het gaat bij exact match om het ‘bijna’ exact evenaren van de zoekopdracht.
Broad match (brede zoekwoorden)
Bij het derde zoektype gaat het om broad match, ook bekend als ‘brede zoekwoorden’. Het gaat bij broad match om varianten, synoniemen en gerelateerde onderwerpen van het zoekwoord. Jouw advertentie met het broad match zoekwoord ‘online marketing specialist, kan ook getoond worden als een persoon ‘internet marketing expert’ zoekt.