TrustRank

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over TrustRank, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

TrustRank is in 2004 ontwikkeld door Google om spam-websites tegen te gaan. TrustRank meet de betrouwbaarheid van een link op een schaal van 0 tot 10. Het is in feite een manier om de Trust Flow te berekenen. Als je verwijst of een verwijzing krijgt van een andere website, zit daar een waarde van betrouwbaarheid aan, deze beïnvloed de SERP (Search Engine Results Page).

Vergelijkbaar

Een link wordt gewaardeerd op basis van meerdere factoren. Eén van deze factoren is de betrouwbaarheid (TrustRank), een andere manier is via MozRank. MozRank kijkt evenals TrustRank naar een inkomende link en geeft deze een score van 0 tot 10. MozRank geeft echter de populariteit van een website weer. Hoe meer inkomende links een website heeft, hoe hoger de populariteitscore.

Een andere vergelijkbare manier om een inkomende link te meten is de domein rating. De domein rating geeft de waarde van een domein/website weer. Dit is eigenlijk een soort samenvatting van een aantal factoren.

Een andere manier om een inkomende link van kwaliteit te voorzien is de relevantie. Inkomende links krijgen meer waarde als de inkomende link ook daadwerkelijk relevant is aan jouw website of onderwerp.