Vertoningen

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over Vertoningen, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO zoekmachine optimalisatie en SEA zoekmachine adverteren.

SEO vrienden Online Marketing Woordenboek - Het Kenniscentrum - Hoofd afbeelding

Wat zijn vertoningen? Vertoningen geeft het aantal weergaven van een video, foto of blogpost weer. Denk bijvoorbeeld aan social media platform YouTube, waarbij alles draait om vertoningen, oftewel ‘views’.

Wanneer telt iets als een vertoning?

Views of vertoningen geven vaak snel weer hoeveel mensen jouw bericht hebben gezien. Dat ze het bericht gezien hebben, betekent nog niet dat ze hem ook écht bekeken hebben. Vaak telt op de social media platformen een vertoning als er langer dan drie seconden wordt gekeken naar een bericht. Op YouTube is dit echter iets anders aangezien het daar allemaal draait om vertoningen. Bij YouTube telt iets pas als vertoning, als er langer dan 30 seconden naar een video gekeken wordt.

Hoe krijg je meer vertoningen?

Het aantal vertoningen is vaak belangrijk, het is mede hierom belangrijk om zoveel mogelijk ‘waardevolle’ vertoningen te krijgen. Toch zijn vertoningen niet alles, likes, reacties en andere interacties met jouw bericht zijn ook erg belangrijk. Neem dit in achting als je meer vertoningen wil. Verder is het hebben van relevante en ‘leuke’ content ook belangrijk, je bericht of content moet wel het bekijken waard zijn. Als dat je is gelukt, moet je ervoor zorgen dat je bericht zoveel en zo goed mogelijk de wereld in wordt verspreid. Om dit te realiseren is het gebruiken van goede zoekwoorden belangrijk. Ook randzaken als een video-omschrijving en kanaal-omschrijving kunnen bijdragen.