Ostman International B.V.

GSM Repeater Shop is één van de webshops van OstMan International B.V. en levert telecomapparatuur via meerdere internationale websites. Voor elk land wordt gebruik gemaakt van een eigen extensie (.nl, .be, .de, etc..). Op die manier kan GSM Repeater Shop ieder land bedienen met een herkenbare domeinnaam.

SEO Zoekmachine
optimalisatie

DE VRAAG

De webshops in de Nederlands- en Duitstalige gebieden functioneerden goed.

Toch was er voor GSM Repeater Shop nog een hoop winst te behalen, met name bij de ‘zuidelijk webshops’. De verkoopafdeling werd door GSM Repeater Shop gefaciliteerd door native speakers uit Frankrijk en Italië dienst te nemen. Nu moesten er nog bezoekers op de websites komen. De vraag was dan ook om de website zowel organisch (SEO) als betaald (Google Ads) goed vindbaar te maken binnen de zoekmachines.

Resultaten

Klant review

5/5
SEO VRIENDEN HELPT ONS AL JAREN MET HET AANSTUREN VAN DE SEO WERKZAAMHEDEN. ER IS FLINKE PROGRESSIE GEBOEKT IN VERSCHILLENDE LANDEN. VOORHEEN HEBBEN WE SLECHTE ERVARINGEN GEHAD MET DIVERSE ONLINE MARKETING BUREAUS, MAAR SEO VRIENDEN LAAT OPRECHT ZIEN DAT HET OOK ANDERS KAN!

Huib – GSM Repeater Shop

WERKZAAMHEDEN

Werkzaamheden werden uitgevoerd voor de webshops in Italië, Frankrijk en Spanje.

Er is gestart met een zoekwoordenonderzoek. Vervolgens maakten we een 0-meting om te zien wat de posities binnen de zoekmachines waren vóór de start. Op gebied van SEO zijn we begonnen met de basis. Een goede vindbaarheid begint namelijk met een goede websitestructuur. Wie een huis bouwt, begint immers met de fundering.

Nadat alle URL’s, product titels, metadata en afbeeldingen geoptimaliseerd waren, is er gestart met bloggen. Dit doen we samen met de native speakers van GSM Repeater Shop. Wij leveren de onderwerpen en zoekwoorden aan, waarna de native speakers de content voor de website schrijven (blogs, landingspagina’s, etc.). Deze worden vervolgens nog geoptimaliseerd.

Daarnaast zijn de Google Ads campagnes opnieuw ingericht op basis van het eerder uitgevoerde zoekwoordenonderzoek. Er zijn nieuwe zoekadvertenties gemaakt (wederom samen met de native speakers), zoekwoorden toegevoegd en nieuwe Google Shopping campagnes opgezet.

HET RESULTAAT

Na hard werken is de stijgende lijn ingezet. Frankrijk neemt een steeds groter percentage in van de totale omzet en Italië begint ook serieus mee te doen. Sterker nog, deze landen kunnen zich inmiddels spiegelen aan de Nederlands- en Duitstalige markten. Volgende stap is Spanje, ook hiervoor is inmiddels personeel aangenomen.

De dagelijkse organische bezoekersaantallen in Italië zijn gestegen met 259% (!) en de maandelijkse omzet vanuit Frankrijk meer dan verdubbeld. Daarnaast zijn de kosten per klik in Google Ads verlaagd, waardoor er meer klikken uit hetzelfde dagelijkse budget gehaald worden. Kortom, zelfde kosten, meer bezoekers!

Ostman International B.V. - Resultaten van de uitgevoerde casestudie