Consumenten geven wereldwijd aan dat ze voorkeur geven aan visuele content wanneer ze online zoeken naar producten of diensten. Om op deze behoefte in te spelen heeft Google vorig jaar de optie beeldextensies toegevoegd aan zoekadvertenties. Op 27 mei 2021 heeft Google een nieuwe update gelanceerd; beeldextensies zijn nu wereldwijd beschikbaar.
De update is live gegaan op 27 mei 2021 en heeft ervoor gezorgd dat de eerder geïntroduceerd beeldextensies nu wereldwijd beschikbaar zijn. Beeldextensies zijn een goede manier om een zoekadvertentie aantrekkelijk te maken. De huidige update heeft het mogelijk gemaakt dat de beeldextensies bijna overal ter wereld te gebruiken zijn. De update van vorig jaar introduceerde beeldextensies, maar wat zijn dit eigenlijk?
Extensies binnen Google Ads geven je de mogelijkheid om een zoekadvertentie te verbreden met additionele informatie of content. Beeldextensies zijn extensies die content in de vorm van beeldmateriaal weergeven op zoekadvertenties. Als iemand een zoekadvertentie plaatst, heeft hij of zij de mogelijkheid om een afbeelding toe te voegen aan de advertentie. Dit is een manier om advertenties aantrekkelijker en relevanter te maken. Ook kunnen adverteerders dit inzetten om beter hun boodschap/product over te brengen aan de mensen.
Niet iedereen kan zomaar gebruik maken van beeldextensies. Er zijn een paar vereisten waar je volgens Google aan moet voldoen, wil je een beeldextensie gebruiken.